29 Kasım 2017 Çarşamba

Mizan Ve Sırat

  Hiç yorum yok


      Ebû Dâvûd'un rivayet ettiği bir Hadis-i Şerif'te, Peygamberimiz(s.a.v.) bir defasında başını Hz. Aişe'nin(r.a) dizine koyarak uyur. Bu esnada Hz. Aişe(r.a) ahireti hatırlaŕ ve yaşaran gözlerinden akan bir damla gözyaşı Peygamberimizin(s.a.v) yanağına düşünce Efendimiz (s.a.v.) uyanır: " Niye ağlıyorsun ey Aişe" diye sorar. Hz. Aişe(r.a), "Aklıma ahiret geldi, bundan ağladım. Acaba orada ailelerinizi hatırlarmısınız?" diye sorar. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle cevap verir:
     "Nefsimi kudretinde tutan Allah Teala'ya (c.c) yemin olsun ki, ahiretin şu üç yerinde kişi kendinden başkasını hatırlamaz:
     1. İnsan terazisi hafif mi, ağır mı anlayıncaya kadar, terazi kurulup ameller tartılırken kimseyi hatırlamaz.
     2. Amel defteri dağıtılırken onu sağından mı solundan mı alacağını görünceye kadar kimseyi hatırlamaz.
     3. Sırat köprüsünden geçerken kimseyi hatırlamaz."

     Tirmizî'de geçen bir rivayete göre Enes bin Mâlik(r.a) şöyle der;
    Bir gün Peygamber Efendimiz'e (s.a.v.), kıyamet günü bana şefaat edip etmiyeceğini sordum. Bana;
     "Allah izin verirse edeceğim" diye cevap verdi. Bunun üzerine"Seni nerede bulurum?" diye sordum.
    "Beni ilk önce Sırat üzerinde ara" buyurdu. "Sırat üzerinde bulamazsam?" dedim
     "O zaman Mizan önünde ara" dedi. Ben: "Mizan önünde de bulamazsam?" diye tekrar sordum. Bana şöyle cevap verdi:
    "O zaman beni havuz başında ara. Çünkü ben mutlaka bu üç yerin birinde olacağım."



     Hakim, Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) şöyle buyurduğunu rivayet eder:
     Kıyamet günü Mizan kurulur, gökler ve yer üzerine konsa onları bile tartabilir. Melekler bunu görünce: "Yâ Rabbi, bu Mizan kimin amellerini tartacak?" diye sorarlar. Allah Teâla(c.c):
     "Hangi kulumun amelini istersem, onu!" der. Bunun üzerine melekler:
     "Ey noksan sıfatlardan münezzeh olan, sana gerektiği şekilde ibadet edemedik" derler.


           
                                                                                                İmam Gazalî Kalplerin Keşfi

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder