15 Kasım 2017 Çarşamba

SENDEN SONRAKİLER BENDEN KURTULAMAYACAK

  Hiç yorum yok

SENDEN SONRAKİLER BENDEN KURTULAMAYACAK


  Peygamber Efendimiz (s.a.v) şöyle buyurur: "DÜNYA SEVGİSİ  TÜM HATALARIN  BAŞINI  ÇEKER."

   Zeyd bin Erkam (r.a) şöyle anlatır: Bir gün Ebú Bekir Sıddık'ın (r.a) yanında idik. İçeçek istedi, bal şerbeti getirdiler. Agzına yaklaştırdıgı sırada ağlamaya başlayınca yanındakiler de ağladı. Bir müddet sonra sustu,  yanındakiler de sustu, sonra tekrar ağlamaya başlayınca oradakiler yine ağlamaya başladı. Bu böyle devam edince hic susmayacaklar sandık. Neden sonra Hz. Ebú Bekir(r.a) gözyaşlarini sildi. Sordular: "Ey mü'minlerin halifesi, niye ağladın?" Dedi ki:
    Resúlüllah (s.a.v) ile beraberken, onu bir şeyi kendinden kovarmış gibi hareketler yaparken gördüm, halbuki yanında biri yoktu. Dedim ki: "Ya Resúlüllah, kendinden uzaklastirdigin sey nedir?" Şöyle buyurdular:
    O dünyadır, bana göründü ve bende ona: " Benden sana hayır yok dedim!" dedim. Bana dönerek şöyle dedi: "Benden kurtulabilirsin ama senden sonrakiler benden kurtulamayacak!"

                                                                                                                   İmam Gazali Kalplerin Kesfi

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder