18 Kasım 2017 Cumartesi

Sevdiklerimizi Ateşin Yakmadığını Tahmin Edemedin Mi?

  Hiç yorum yok

    Sevdiklerimizi Ateşin Yakmadığını Tahmin Edemedin Mi?



Cimri bir münafık, karısına hiç bir kimseye sadaka vermeyeceğine dair yemin ettirmiş. Bir gün bir dilenci kapıya gelip: "Allah rızası için bana bir şey verin!" diye yalvarmış. Bu sözler karşısında kadın dayanamayıp dilenciye üç çörek verir.
     Dilenci evden ayrılınca münafık adamla karşılaşır. Çörekleri tanıyan adam:"Bunlari sana kim verdi" diye sorar. Dilenci falan evden aldığını söyler. Hızla evine dönen münafık, karısına: " Sana kimseye sadaka vermiceksin" demedim mi! diye azarlar. Kadın "Allah rızası için sadaka vermiştim" diye kendisini savunur.
     Bunun üzerine münafık gidip fırını kıpkızıl oluncaya kadar yakar. Sonra da karısına dönerek: " Hadi bakalım, Allah rızası için at kendini fırına!" der. Kadın kalkar, ziynet eşyalarını takar. Adam karısına müdahale eder: " Süs eşyalarını bırak!" der. Kadın:"Seven, sevgilisi için süslenir! Ben sevdiğimi ziyarete gidiyorum!" der ve kendini fırına atar. Münafık fırının kapağını kadının üzerine kapatır ve çeker gider.
    Aradan üç gün geçer, münafık merak eder ve gelip fırının kapağını açar. Bir de ne görsün, kadın fırında, Allah'ın (c.c) takdiriyle sapasağlam duruyor! Bu durum karşısında adam şaşkınlıkdan donakalır. O sırada gizli bir ses duyar:

     SEVDİKLERİMİZİ ATEŞİN YAKMAYACAĞINI TAHMİN EDEMEDİN Mİ?
     


                                                                                               İmam Gazali Kalplerin Keşfi

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder