18 Kasım 2017 Cumartesi

Ölüm Döşeğinde Şeytanın Hileleri

  Hiç yorum yok

   Ölüm Döşeğinde Şeytanın Hileleri


 Rivayete göre Zekeriya adında bir zahid, ölüm hastalığına yakalanmıştı. Eceli yaklaşınca bir arkadaşı geldi ve "Lailahe illallah, Muhammedün Resúlüllah" demesini istedi. Zahid bu sözleri söylemek istemedi. Arkadaşı ikinci teklif etti, zahit yine yüz çevirdi. Üçüncü kere söyletmeye çalıştığında zahit "Hayır söylemeyeceğim" deyip baygın olarak arkadaşının kucağına yığıldı.

     Bir müddet sonra kendine geldiğinde "Bana bir şey mi dediniz?" diye sordu. Yanındakiler, "Sana Kelime-i Şehadet getirmeni telkin ettik, sen söylemedin" dediler. Bunun üzerine zahid olayın aslını anlatmaya başladı:
    "O esnada, elinde bir bardak suyla iblis bana geldi. Sağımda durdu ve 'Su istermisin' diye sordu 'Evet' dedim. 'İsa Allah'ın oğludur dersen bu suyu sana veririm' dedi. Bende ondan yüz çevirdim.
     Sonra ayak ucumdan yaklaşıp aynı şeyleri söyledi, ben tekrar ondan yüz çevirdim. Üçüncü defa gelerek bana aynı şeyleri söyletmek isteyince 'Hayır söylemiyorum'  dedim, bardağı yere fırlattı ve defolup gitti.
     Ben iblisin sözlerini reddettim, sizin telkininizi değil; Şehadet ederim ki Allah'tan başka ilah yoktur, yine şehadet ederim ki Muhammet O'nun kulu ve Resúlüdür."


                                                                                                         İmam Gazali Kalplerin Keşfi

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder